Geo-osaaja 2030 on FIN-GEO-koulutusyhteistyöverkoston yliopistojen yhteistyössä toteuttama verkkokysely. Selvityksen tarkoituksena oli kerätä laajapohjaista tietoa geotieteellisten asiantuntijoiden tulevaisuuden osaamistarpeista alan koulutussuunnittelun tueksi. Kyselyssä selvitettiin myös kotimaisten alan asiantuntijoiden näkemyksiä siitä, miten nykyiset geotieteiden koulutusohjelmat suoriutuvat tehtävästään suhteessa nopeasti muuttuviin työelämän vaatimuksiin.

Vastauksia haettiin kaikilta halukkailta kotimaisen geotieteiden kentän toimijoilta, niin alan työnantajilta, asiantuntijoilta, kouluttajilta kuin opiskelijoilta. Kysely oli avoinna 1.10.–7.11.2021.

Kyselyn tuloksia käytetään FIN-GEO-verkoston sisäisessä koulutuksen kehittämisessä ja kehitystarpeiden viestinnässä.

Kyselyn tulokset löytyvät täältä.